ТВ Бачка Врбас

ТВ Бачка Врбас

Привреда

Примена савремених технологија у рехабилитацији пута Врбас-Србобран

Редакција ТВ Бачка | 18. septembar 2019. | 16:29 | Привреда

Примена савремених технологија у рехабилитацији пута Врбас-Србобран

Велика оптерећења којима су коловози изложени, остављају на њима трагове и доводе до ситуaције да коловоз мора да се генерално рехабилитује. Осим површинских, често се оштећења појављују у доњим носећим слојевима, а да би се отклонила, потребно је да се поправи комплетна структура слојева. У путној привреди то се постиже процесом хладне рециклаже који путевима даје нову стабилност. Предност овог поступка је у кратком времену уградње и великој уштеди трошкова.

Специјални рециклери за хладну рециклажу гранулирају оштећене слојеве пута, мешају глодани гранулат са новим везивним средством и одмах га поново уграђују.  Машина за рециклажу функционише као вучно возило јер вуче и гура опрему са којом је удружена, па се користи термин рециклажни воз. Наша камера забележила је један такав поступак који се примењује током ревитализације пута Врбас-Србобран. Драган Вукојичић, пројект менаџер компаније ИРД и представник надзора, описао нам је ову технологију и остале планиране радове.

Машине за рециклажу су годинама еволуирале од модификованих машина за млевење и стабилизацију тла до модерних рециклера који могу да рециклирају дебеле слојеве коловозних конструкција у једном прелазу, а опремљени су гусеницама или пнеуматицима. Срце машине за рециклажу је рециклажна комора у коју је смештен бубањ за млевење и мешање опремљен великим бројем специјално конструисаних зубаца.

Како још сазнајемо од Вукојичића, уз рехабилитацију пута између Врбаса и Србобрана,  овај пут биће и проширен тако да ће нова ширина коловоза бити 7 метара и 20 центиметара што је одговарајући профил за пут таквог оптерећења. Биће рехабилитовано 9 и по километара пута, а крајњи рок за завршетак радова је полoвина марта идуће године.

Ostale vesti iz ove kategorije