ТВ Бачка Врбас

ТВ Бачка Врбас

Здравство

30 минута свакодневног пливања за најбољи учинак - кажу доктори

Редакција ТВ Бачка | 3. jun 2019. | 14:01 | Здравство

30 минута свакодневног пливања за најбољи учинак - кажу доктори

Рекреацијa која има изузетно позитивне учинке на здравље је управо пливање. Уз аеробне учинке физичке активности  истовремено се јачају све групе мишића. Отпор воде, који је десет до 15 пута већи од отпора ваздуха, додатно појачава ефекте пливања и јачања мишића. Пливањем се јача кардиоваскуларни систем, регулише крвни притисак, повећава капацитет плућа и побољшава снабдевеност кисеоником. Позитивно делује на зглобове тј повећава њихову покретљивост и еластичност. Пливање затеже целокупну мускулатуру тела: руке, рамена, леђа, грудни кош, стражњица и ноге, стиче се кондиција и издржљивост.

Када желимо да се опустимо и смањимо ниво стреса, дубоко дисање на које смо код пливања "присиљени", је управо оно што стручњаци препоручују. Дубоко дисање снижава ниво кортизола-хормона стреса који је одговоран за наше узнемирено стање.

Рекреативним пливањем се троши и знатан број калорија. За 60 минута пливања слободним стилом сагорева се 500 до 700 калорија што је више него трчањем (лагани џогинг) или брзим ходањем.

За најбољи учинак најбоље је пливати свакодневно 30-ак минута. Одличан учинак има и пливање три пута недељно. Физичка активност првенствено треба да буде пријатна како не би одустали. Па, који вам још разлог треба да ускочите у воду?Само напред, пливање је освежавајуће, забавно и корисно а не морате да чекате лето, базен је ту!

Komentar

CAPTCHA code

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo Vas da se prilikom pisanja komentara pridržavate pravopisnih pravila. Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija neće odobriti komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara. Komentar će biti objavljen nakon što urednik pregleda tekst.

Ostale vesti iz ove kategorije